0
محتویات سبد خرید
  • 1080
  • 134 مرتبه
پانل کناف چیست؟ و بررسی انواع پانل ها

پانل کناف چیست؟ و بررسی انواع پانل ها

1401/07/11

پانل کناف چیست؟
پانل های گچی صفحات پرکابرد گچی در صنعت دکوراسیون داخلی هستند که هسته اصلی آنها گچ و روکش کاغذی است.
پانل های کناف در انواع مختلفی نظیر پانل معمولی یا RG، پانل مقاوم در برابر رطوبت یا MR، پانل مقاوم در برابر حریق یا FR، پانل مقاوم در برابر حریق و رطوبت یا FM تولید می شوند.
هر یک از پانل های فوق در اقلیم و شرایط محیطی خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی و مقایسه انواع پانل های کناف:

پانل معمولی یا RG

پانل معمولی یا RG کرم رنگ هستند و در ساخت و ساز خشک هم مانند دیوار های جداکننده کناف، پارتیشن، دیوارهای پوششی (لاینینگ) و سقف های کاذب کناف که امکان آتش سوزی در آن محل وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.
 

پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت MR

این پانل های گچی، صفحاتی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها با مواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب می شود و مناسب برای محیط های مرطوب هستند. به عنوان مثال در شهرهای شمال کشور که بیشتر آب و هوای رطوبتی دارند از این مدل پانل ها در آَشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.
روکش پانل MR به رنگ سبز است. نکته حائز اهمیت در مورد این نوع پانل گچی در این است که: این پانل های گچی ضدآب نیستند؛ بلکه در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان می دهند.

پانل گچی مقاوم در برابر آتش یا FR

در ترکیب این پانل های گچی از الیاف شیشه استفاده شده است که در برابر حریق بسیار مقاوم هستند. پانل های گچی FR در مکان هایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که به محافظت در برابر آتش احتیاج دارند. پوشش تیر ها و ستون های فولادی، داکت های تاسیساتی و کلیه فضاهای حساس به آتش از جمله موارد کاربرد این پانل های گچی هستند.
روکش پانل FR مقاوم در برابر آتش به رنگ صورتی می باشد.

پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و آتش یا FM

پانل های گچی FM از ترکیب گچ را با الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب میشوند. پانل های گچی مقاوم در برابر رطوبت و آتش در مواردی استفاده می شود که باید مقاومت در برابر حریق و رطوبت صورت بگیرد.
این پانلها، نسبت به آتش و رطوبت بسیار مقاوم هستند. پانل های گچی مقاوم در برابر رطوبت و آتش، روکش آّبی رنگ دارند.